پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

فيستول چيست؟

پزشكي و سلامت

فيستول چيست؟

۱۲ بازديد

يك فيستول مقعدي، مجرايي است كه بين پوست مقعد و كپل از بيرون و كانال مقعد از داخل ايجاد مي­شود. انواع مختلفي از فيستول­هاي نسبتا ساده تا فيستول­هايي با شاخه­هاي پيچيده وجود دارد. بعضي از فيستول­ها مسئوليت كنترل عضلات روده را به­عهده دارند. هر فيستول در نوع خود جداگانه عمل مي­كند. شكل زير چند نوع مختلف فيستول را نشان مي­دهد.
اين عمل جراحي چگونه به من كمك مي كند؟براي يك فيستول مي­توان اعمال جراحي مختلفي انجام داد. در اين خصوص بايد با پزشك جراح خود صحبت كنيد تا ببينيد دقيقا چه نوع عملي براي فيستول­گذاري شما بايد در نظر گرفته شود.هدف از اين كار اين است كه در عين جلوگيري از باقي ماندن بخش عفوني در داخل شكم به آن بخش اجازه بدهيم تا بطور اساسي ترميم پيدا كند.
ممكن است روند خوب شدن و بهبودي آن كُند باشد و از يك هفته تا چند ماه بطول انجامد. تعيين زمان دقيق اين روند براي هر يك از فيستول­ها غير ممكن است.شايد نياز باشد كه فرد را قبل از عمل بستري كرد. اين حالت مي­تواند شامل معاينه­ي جراحت بيمار در حالت بيهوشي و در اطاق عمل صورت بگيرد. گاهي اوقات از بخيه­اي بنام ( بخيه­ي ستون Seton) براي جلوگيري از افت عضلات استفاده مي­كنند.در صورت نياز به بخيه پزشك جراح حتما توضيحات لازم را به شما خواهد داد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.